Leveransvillkor

Leveransvillkoren träder i kraft från och med 1.9.2019.

Allmänt om webbshoppen

Produkterna i webbshoppen säljs formellt av Oy Transmeri Ab, Finland, organisationsnummer 2565893-3. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och hanteringsavgifter. Denna webbshop säljer produkter enbart till registrerade företag och föreningar. Privatpersoner är välkomna att kontakta våra återförsäljare, för aktuell lista maila kontakt@transmeri.se

Beställningar

När du gör en beställning kommer du att få en beställningsbekräftelse till den e-postadress du har angett (kunden är ansvarig för riktigheten i den e-postadress denne anger). Kunden åtar sig att följa leveransvillkoren som gäller för varje beställning. Transmeri garanterar minst 6 månaders kvarvarande hållbarhet för produkterna vid leverans.

Betalning

Vi erbjuder direkt fakturabetalning för kunder som har genomgått godkänd kreditkontroll.

Direkt fakturering: Vi skickar fakturorna till den faktureringsadress som du anmält. Vi använder även e-postsfakturering. Ifall du vill ändra din faktureringsmetod eller -adress, var god och kontakta customerservice@transmeri.fi

Leveransmetod- och kostnader

Vi använder DPD/Postnord som fraktföretag. Behandlingsavgiften (200 kr) innehåller leverans- och packningskostnader – denna tas dock inte ut om fraktfri gräns uppnås (3250kr ex moms). Du ser alltid leveranskostnaden vid kassan före betalning.

Reklamationer

Om produkten går förlorad vid leverans, är defekt eller fel produkt levereras till kunden måste kunden omedelbart rapportera felet till customerservice@transmeri.fi
Meddelande om fel leverans eller defekt produkter måste göras inom 14 dagar efter mottagandet. Om paketet skadas under transporten måste produkten reklameras direkt.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan en beställning görs måste kunden läsa i ikraftvarande leveransvillkor.
Transmeris kunder finns i Transmeris kundregister, där informationen används för att upprätthålla och hantera kundrelationer, samt för orderbehandling och arkivering. Kundkommunikation kan avbrytas när som helst. Transmeri ansvarar för att kundinformationen behandlas och upprätthålls konfidentiellt. Läs mer i vår integritetspolicy.

Back to top

Vi använder cookies för att förbättra tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Genom att surfa på vår webbplats godkänner du användandet av cookies. Läs mer om våra cookies i vår integritetspolicy.